한강 보행연결로 디자인 (지하철역과한강공원간연결보행교) / 2008

Pedestrian Bridge Design for Subway Station~Han River Park

 - 별도의 존재감 보다는 인접한 철도교와의 조화와 경쾌한 이미지 구현
- 인접한 철도교로부터의 엄청난 소음 차단을 고려
- 바람 및 햇볕, 비, 야간의 보행여건을 감안한 반 개방형 캐노피 적용


교명: 당산역 연결보행교, 성내역 연결보행교, 옥수역 접근시설

형식: L형 플레이트 거더교

연장: 당산역 L=200m(최대경간장 40.0m) / 성내역 L=252m(최대경간장 54.5m) / 옥수역 E/V 1개소

교폭: B=3.5m(당산역, 옥수역)

위치: 서울특별시 지하철2호선 당산역, 성내역 / 3호선 옥수역


디자인: EDI inc.                              

엔지니어링: 유신코퍼레이션, 제일엔지니어링

발주처: 서울특별시 한강사업본부

2008

DOMESTIC             OVERSEAS

한강 보행연결로 디자인 (지하철역과한강공원간연결보행교) / 2008

Pedestrian Bridge Design for Subway Station~Han River Park

Bridge for pedestrians which connects the subway station to Han River Park


- To consider blocking of enormous noise from the adjacent railroad bridge.

- To apply semi-open type canopy considering the wind, sunshine, rain

- To harmonize with the adjacent railroad bridge rather than emphasizing its

   presence 


Name: None

Type: L Type Plate Girder (Steel)  

Length: Dangsa L=200m / Seongna L=252m

Width: B=3.5m(Dangsa,Seongna Station )

Location:  Ocksu Accessible facilities, No. 3Subway Line /

                      Dangsan Station, Seongnae Station,  No. 2 Subway Line,

                      Seoul Metropolitan, KOREA

Architecture: EDI inc.

Engineering: Yooshin, CHEIL ENGINEERING

Owner: Hangang Project Headquarters, Seoul Metropolitan Government

2008

(주)이디아이환경디자인


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