새만금 남북2축 건설공사 3공구 만경강대교 / 2017

Mangyung-gang Br./ 1st phase for the Saemangeum South-North way

DOMESTIC             OVERSEAS

새만금 남북2축 건설공사 3공구 만경강대교 / 2017

Mangyung-gang Bridge / Saemangeum 

동아시아 무역, 관광 허브(중심)를 목표로 하는 새만금의 정체성을 반영하여, 한반도 역사상 최초로 동아시아 해상무역의 중심을 이룩했던 청해진의 개항 년도인 828년을 주경간장의 길이에 적용한 3차원 케이블의 현수교를 계획.


교명: 만경강대교(828대교)

형식: 현수교(Steel)

연장: 1,956m=2@60+2@75+60+4@62+828+60+4@62 

폭: 57.84m(왕복 6차로/양측보도)

위치: 전북 부안군 하서면 백련리


디자인: EDI inc.

엔지니어링: 평화엔지니어링

건설: 대우건설

2017 

We planned an 828m main span suspension bridge with 3- dimensional cables. 828 is the year when the Korean peninsula opens the Cheonhaejin port as a center of marine trade in East Asia for the first time in its history. It also reflects the identity of Samangum aiming to be again the East Asia Hub for tourism and trading businesses. 


Name: Magyeong-River Br.(828 Bridge)

Type: Suspension Br.(Steel)

Length: 1,956m=2@60+2@75+60+4@62+828+60+4@62

Width: 57.84m(Two way 6-Lanes/Sidewalk)

Location: Baengnyeon-ri, Haseo-myeon, Buan-gun, Jeonbuk, Korea


Architecture: EDI inc.

Engineering: PEC

Construction: DAEWOO E&C

2017 

(주)이디아이환경디자인


EDI inc. All Rights Reserved.

서울시 강서구 공항대로 212 퀸즈파크11 B동 1120호 / 07806

1120, 212, Gonghangdaero, Gangseogu SEOUL KOREA

+82 02 3474 3490

um_edidesign@naver.com

@bridgedesign_edi


EDI inc. All Rights Reserved.