아산 영인~평택 청북간 도로건설공사 1공구 대안설계 / 2009

Pyeongtaek Bridge / Pyeongtaek

DOMESTIC             OVERSEAS

월곶 판교 1공구 / 2020

Wolot Railway Br. Section 1

안성천의 청정자연환경을 고려한  7주탑 사장교로서 다음의 세가지 기준을 중점으로 디자인.

- ECO: 교각수 최소화를 통한 안성천 생태훼손 최소화

- Identity: 평택시 관광활성화를 이끄는 교량

- Harmony: 넓게 펼쳐진 수평적 자연경관과 조화로운 교량 


교명: 평택대교

형식: 1면 7주탑 콘크리트 사장교, 접속교 PF 거더교

연장: L=110=6@160+90+50=1,210m(최대경간장 160m)

교폭: B=29.9m(왕복 6차로)

위치: 경기도 평택시 팽성읍 도두리~안중읍 삼정리

디자인: EDI inc.                              

엔지니어링: 평화엔지니어링, 삼안

시공: SK건설

2009

Bridge design considers a clean natural environment in Anseong-Cheon and it's planned as a cable-stayed bridge with 7 towers.

- ECO: To minimise damages to ecology in Anseong-Cheon

- Identity: A bridge that leads to the vitalisation of tourism in Pyeongtaek-city

- Harmony: A bridge harmonious with the widely-spread horizontal natural landscape 


Name: Pyeongtaek Br.

Type: Cable Stayed Bridge (Concrete)  

Length: L=110=6@160+90+50=1,210m

Width: B=29.9m(two way 6-lane)

Location:  Samjeong-ri, Anjung-eup~Dodu-ri, Paengseong-eup,   Pyeongtaek-si, Gyeonggi-do, KOREA


Architecture: EDI inc.

Engineering: PEC, SAMAN

Construction: SK E&C

2009

(주)이디아이환경디자인


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