부산신항 진입도로 경관계획 및 설계 녹산대교 / 2002 

Noksan Bridge & Tunnel Design for Entrance Road to Busan New Port / Busan

DOMESTIC             OVERSEAS

부산신항 진입도로 / 2002 

Noksan Bridge & Tunnel Design for Entrance Road to Busan New Port

부산신항 진입도로상의 교량 및 터널 디자인. 엑스트라도즈드교와 강거더교 두교량의 시각적 연속성 확보와 강한 바다 바람으로부터의 안정성을 높이기 위하여 Fairing Pannel을 설치한 것이 특징. 터널 입구부에는 바다의 이미지의 조형 적용.


교명: 녹산대교

형식: ED교(콘크리트)

연장: 1,780(2@70+6@62.5+14@62.5+3@62.5+85+62.5+55)

교폭: 20.9~22.35m(왕복4차로) 

위치: 부산시 강서구 송정동 


디자인: EDI inc.                              

엔지니어링: DM

시공: 대우건설

2002

The special feature of this design is applying the fairing panel to each side of the bridge to enhance stability against strong wind and to maintain visible continuity between two different bridge types, the extra-dozed type & steel girder type.


Name: Noksan Bridge

Type: Extradosed(Concrete)  

Length: L=1,780(2@70+6@62.5+14@62.5+3@62.5+85+62.5+55)

Width: 20.9~22.35m(two way 4-lane)

Location: Songjeong-dong, Gangseo-gu, Busan


Architecture: EDI inc.

Engineering: DM

Construction: DAEWOO E&C

2002

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